Buurtplein

Buurtplein is er voor iedereen in Doetinchem.

Buurtplein ziet een mooier Doetinchem voor zich. Een gemeente waarin mensen zoveel mogelijk zelf bepalen hoe ze leven, maar ook een gemeente waarin mensen naar elkaar omkijken. Daar kunnen én willen mensen langer zelfstandig thuis wonen, daar gaan we prettig met elkaar om en daar weet iedereen waar ze met hun vragen terecht kunnen.

Buurtplein heeft 6 wijkcentra in de wijken en buurten en staat altijd open voor vragen. Heb je een leuk idee voor de buurt? Wil je graag meedoen, maar lukt dat niet vanzelf? Zit je vast in zorgen of wil je praten over een probleem? Er is altijd hulp dichtbij. De buurtcoach is het eerste aanspreekpunt in de wijk. Ook zijn er jeugd- en gezinswerkers in het wijkcentrum die helpen met vragen over opgroeien en opvoeden. Samen kijken we eerst naar wat je zelf kunt en of er mensen in je omgeving zijn die kunnen helpen. En is meer hulp nodig? Dan schakelen we die ook in. Tot er een oplossing is.

Iedereen op eigen kracht, maar samen waar nodig!

Wil je leren van en met andere lokale teams en bijdragen aan het ontwikkelen van het vak van wijkteams? Sluit je dan aan bij de Associatie Wijkteams!

Blijf op de hoogte van al het nieuws vanuit de Associatie Wijkteams door je aan te melden voor onze nieuwsbrief!

We versturen de nieuwsbrief elke twee maanden.