Denk mee

Wat vind jij van de brede opdracht van een lokaal team?

Alle lokale teams in Nederland hebben inhoudelijk een vergelijkbare opdracht, als basis van het werk dat ze doen voor inwoners en wijken. Leden van de Associatie Wijkteams hebben dat de afgelopen jaren met elkaar opgeschreven in een iteratief proces, vanuit een gedeelde maatschappelijke urgentie om die opdracht helder te formuleren. We gebruiken de opdrachtformulering in onze interne en externe gesprekken. Denk aan alle ontwikkelingen richting ‘brede lokale teams’ die veel landelijke programma’s beogen.

Hieronder vind je de derde versie van ‘De brede opdracht van een lokaal team’. Deze versie is geschreven op basis van feedback van zowel leden van de Associatie Wijkteams als niet-leden (onze stakeholders, inclusief inwoners). De beschrijving van de opdracht als het gaat om kindermishandeling, huiselijk geweld en seksueel geweld is hierin opgenomen. We werken verder aan versie 4 en doen dat graag samen!

Meedenken?

Wat vind jij van deze opdrachtformulering? Is het goed te volgen of struikel je over woorden? Heb je inhoudelijke en/of tekstuele feedback? Gedurende heel 2024 is het mogelijk om je feedback achter te laten. Dat doe je door op onderstaande knop te klikken en in een online tekstverwerker (Google Docs) je reactie te schrijven. In het document staat bovenaan hoe het werkt. Alle feedback wordt begin 2025 op een rij gezet door het programmateam van de Associatie Wijkteams en op verschillende plekken gedeeld om te kunnen wegen (zowel met leden als niet-leden). Dan leveren we een versie 4 op.
Dit proces zelf is ook een lerend proces – het is de eerste keer dat we dit zo aanpakken. Wanneer de volgende versie van de opdrachtformulering beschikbaar is, communiceren we daarover via onze nieuwsbrief en via deze website.