Focusweek armoede 2024

Wil je armoede beter begrijpen en de oorzaken en gevolgen van armoede aanpakken? Speciaal voor jou hebben we de Focusweek Armoede 2024 ontwikkeld. Met één korte opdracht per dag doe jij kennis op waarmee je armoede beter kunt begrijpen en agenderen.

In de week van de wereldwijde dag tegen armoede op 17 oktober, organiseren wij van 14 tot en met 18 oktober 2024 de Focusweek Armoede. Elke dag staat in het teken van een ander thema met een daarbij passende opdracht. Iedere deelnemer krijgt deze automatisch toegestuurd. Meedoen is gratis en kost je maximaal een kwartier per dag.

Tijdens de focusweek gaan we in op oorzaken en gevolgen van niet kunnen rondkomen, stress en emoties bij armoede en schulden, het belang van vroegsignalering en de structurele oorzaken van armoede.

Doe je ook (weer) mee? Aanmelden

Deze focusweek is een initiatief van Movisie in samenwerking met Week tegen Armoede (HAN), Associatie Wijkteams, Sociaal Werk Nederland, Armoedecoalitie Utrecht en Nederlands Jeugdinstituut (NJi).