Sociaal Kernteam Westland

Westlandse inwoners verdienen een veilig en gezond leven. Wanneer dit niet lukt, ondersteunt en begeleidt het Sociaal Kernteam Westland (SKT) hen daarbij. Wij geloven in het versterken van de eigen veerkracht en zelfstandigheid van mensen. We richten ons daarbij op wat goed gaat en kijken eerst naar wat iemand zelf kan.

Het SKT bestaat uit bevlogen medewerkers die werken volgens de methode één gezin, één plan, één regisseur. We kunnen tijdelijk de regie overnemen, leiden cliënten toe naar de beste hulp, of bieden zelf hulp. We werken samen met de cliënt en de mensen daaromheen. Maar ook met diverse partners binnen en buiten het Westland. Denk bijvoorbeeld aan scholen, huisartsen, vrijwilligersorganisaties en andere organisaties binnen het sociaal domein.

Door vooraf tijd en aandacht te geven aan dieperliggende oorzaken, pakken we problemen aan bij de wortel. Zo lang als nodig en zo kort als mogelijk. Samen met onze cliënten en de mensen die voor hen belangrijk zijn, werken wij zo aan duurzame oplossingen.