Wijkteams Arnhem

(ook wel ‘Stichting Sociale Wijkteams Arnhem’ genaamd)

Iedereen in Arnhem kan bij de wijkteams terecht voor ondersteuning en advies. ‘Doen wat nodig is’, is hierbij de leidraad: de wijkteams ondersteunen inwoners, zodat ze alleen zelf verder kunnen of met behulp van familie, vrienden of mensen uit de buurt. Als dat nodig is,  bieden de wijkteams zelf extra ondersteuning, of schakelen ze de hulp van anderen in.

Of het nou gaat om ondersteuning bij opvoeden en opgroeien, psychische problemen, huisvesting of zorgen om bijvoorbeeld het inkomen.

De acht wijkteams in Arnhem vinden het belangrijk om te weten wat er speelt en zijn daarom middenin de wijken te vinden. Zowel in een eigen vaste werkruimte, als op scholen en bij andere organisaties